Sayangi Badan Anda ! Jom Sihat dengan Shaklee !

sarapan/dinner yg sgt berkhasiat .. mesti cuba


sarapan/dinner macam ni semua orang boleh buat, resepi yang sangat senang.. lg2 orang yang agak2 berpenyakit 'm' macam aku nih .. aku bukannya pema**s sangat kang ada plak yang kutuk2 belakang *takpe aku redha je .. biar tuhan yang balas :))

*gambo kasi besar sikit, korang boleh nampak putih telur dengan putih roti :))

yang ni aku buat time dinner sesuai juga lah untuk sarapan pagi kan .. dah beberape kali buat, baru la nak interprem kat blog, malas nk cerita panjang pasti ada yang nak tahu resepi kan ?? yang ni ikut resepi matgebu .. sama macam yang lain2 jugak, senang sangat pejam sebelah mata dah boleh hafal ^____________^ lagi satu kalau nak tengok stail matgebu boleh tengok sini

copy dari blog matgebu :

BAHAN-BAHANNYA :-)
Roti sandwich secukupnya (1 set perlu 2 keping roti)
Telur gred "C" secukupnya (1 set perlu 1 biji telur)
Mentega secukupnya
Serbuk lada hitam
Keju jika suka (mat tak letak) *aku pon tak letak
Cookie cutter saiz besar (boleh guna apa2 pattern) *aku pakai cawan kecik kasi lobang
** yang hijau2 atas telur tu adelah daun sup kering (boleh cari dekat pasaraya je) yang ni saje tambah

CARA MEMBUATNYA :-)
  1. Panaskan oven pada suhu 175C, ambil satu set roti (2 keping). Satu keping, diterap dengan cookie cutter dan sapu sedikit mentega. Pada kepingan satu lagi, disapu juga dengan mentega dan tabur serbuk lada hitam. Letak roti yang berlubang diatasnya, tekan2 sedikit supaya lekat. Buat hingga habis.
  2. Pecahkan satu biji telur dalam satu bekas. Kemudian tuang perlahan2 dalam lubang tadi. Buat sama untuk yang lain. Tambah sedikit hirisan keju jika suka.
  3. Bakar dalam oven semalam 15 - 20 minit atau sehingga permukaan telur kelihatan 1/2 masak. Kemudian keluarkan dan boleh hidangkan sebagai sarapan. Tabur sedikit lagi serbuk lada hitam jika suka...
 p/s : ikut stail hubby ku makan macam makan telur separuh masak .. dia buh kicap *meleleh sedap, daku lak makan dengan sos :)) mesti cuba kan ..