Sayangi Badan Anda ! Jom Sihat dengan Shaklee !
salam semua, hari ni nak cerita sikit tentang cerita cartoon kesukaan eyman ! excited ai bila anak bujang suka tengok cerita cartoon, expecially astro channel yang ada cartoon seperti playhouse disney, upin & ipin & banyak lagi la


tapi tak semua cartoon dalam channel astro yang eyman suke .. kalau dia tak suka, dia takkan tengok tv .. dia pergi main permainan lorry dia tuh! ada chance la ibu nak tengok cerita lain :))
macam playhouse disney, eyman suke sangat tengok cerita mickeymouse clubhouse, handy manny .. cute2 jek cartoon diorang+warna2 cartoon yang menarik ! kan ?? aku rasa orang dewasa pon suka termasuk la aku ni .. :))


melekat terus tengok tv, sebenarnya ada ibu di luar sana yang tak galakkan sangat anak mereka tengok tv especially cartoon .. certain cartoon ada juga yang sensored yang tak patut anak2 kecik tengok .. betol tak ? macam adegan2 cium2 ke, peluk2 ke ? tapi aku cuba gak la jauh kan benda2 camtu .. sebab takut terikut2 cartoon tu ! kalau macam cartoon yang membuat anak kita belajar apa salahnye kan ??


sebenarnya jarang sangat eyman tengok tv ni, sebenarnya kalau nak ajak dia tidur kemain la susah nya .. bukak je cartoon, terus baring .. lambat laun terlena dia dengan cartoon2 sekali ! terus ibu tukar channel kesukaan ibu .. (kalau dapat la) aku ni pon selalu sangat merajuk dengan hubby sebab tak dapat nak tengok cerita kesukaan, dia dengan cerita dia .. aku dengan cerita aku ! :"( sabo je ler
almaklumla la kan, masing2 tengok tv time malam je kan .. siang masing2 kerja, last2 aku tido je la kalau tak nak nengok tv !

sekian :))

0 comments: