Sayangi Badan Anda ! Jom Sihat dengan Shaklee !

Perbezaan Vitamin C Shaklee

As'salam,
Vitamin C adalah vitamin yang paling asas ataupun basic untuk keperluan tubuh badan kita.

Dalam Shaklee terdapat dua jenis Vitamin C iaitu jenis Sustained Release Vita-C 500mg dan jenis Chewable Vita-C 100mg. Kedua-duanya mempunyai kehebatan dan fungsi yang sama Cuma berbeza daripada segi berat dan kaedah ia di-patent-kan. 

Namun ramai menyangka Vitamin C jenis Sustain Release adalah untuk orang dewasa manakala jenis Chewable iaitu dikunyah untuk kanak-kanak sahaja. TIDAK. Salah anggapan tu. Jom kita betul anggapan yang salah tu.

PROSES TINDAKBALAS CHEWABLE VITA-C PLUS 100mg

Vita-C 100mg adalah Vitamin C berbentuk kunyah. Setiap tablet kunyah mempunyai kepekatan 100mg Vitamin C.

Ianya diberi nama 'Chewable' kerana ianya perlu dikunyah seperti gula-gula. Apa yang istimewanya ialah apabila anda mengunyah Vitamin C jenis ini, air liur akan membantu menghadamkan Vitamin C tersebut dan seterusnya membolehkan ianya sedia untuk diserap sebaik sahaja sampai ke usus kecil. 

Malah, kajian menunjukkan mengunyah Vitamin C dalam dos yang kecil beberapa kali sehari adalah lebih berkesan untuk penyerapan berbanding mengambil sebiji Vitamin C dalam dos yang besar sekaligus!
 
Chewable Vita-C Plus 100mg
90 tablet



PROSES TINDAKBALAS SUSTAINED RELEASE VITA-C 500mg

Vita-C 500mg ni adalah Vitamin C berbentuk tablet. Setiap tablet mempunyai kepekatan 500mg Vitamin C. Ianya diberi nama 'Sustained Release' kerana setiap tablet dicipta untuk membebaskan 1.5 Vitamin C buah secara berterusan perlahan-lahan ke dalam badan. 

Ujian klinikal menunjukkan Vitamin C dalam 2 tablet mampu bertahan selama lebih kurang 5 jam dan mampu kekal dalam plasma darah kita sehingga 24 jam! 

Dengan kata lain, 2 tablet Vitamin C boleh melindungi badan kita selama sehari suntuk! Berbanding dengan tablet yang tidak diperbuat daripada teknologi 'Sustained Release', Vitamin C akan terus dihadam oleh usus dengan cepat dan sebahagian Vitamin C akan terus dibuang dan dibazirkan sebab usus tak dapat menyerap sepenuhnya Vitamin C tersebut. Rugi kan?
 
Sustained Release Vita-C 500mg
180 tablet
 
 
♥ Erlina Bt Mohd Yusop
♥ ID No : 1122385
♥ Sms / Whatsapp : 018-963 6949
♥ FB Page : Sihat dengan Shaklee
♥ Email : orked3112@gmail.com
 
 

0 comments: