Sayangi Badan Anda ! Jom Sihat dengan Shaklee !

Set Bersalin Shaklee - Suplemen hebat untuk tempoh berpantang

As'salam,

Pemilihan makan selepas melahirkan anak atau semasa dalam pantang adalah suatu aspek kesihatan yg amat penting kerana ia memainkan peranan utk mengembalikan semula tahap keseimbangan hormone, mineral dan melak yg penting yg telah di gunalan semasa hamil dan ketika proses melahirkan anak.

Malangnya kebanyakan wanita yg sedang berpantang tidak mendapat cukup nutrisi dari pemakanan mereka. Ini berpunca dari keletihan kerana tidak cukup rehat dan tidur kerana menyusukan bayi, dan mengalami masala tidak berselera kerana tubuh mereka masih lemah.

Klsium dam magnesium juga banyak digunakan ketika proses kelahiran kerana kedua-dua zat ini bertanggungjawab dalam negecutkan rahem bagi mengeluarkan bayi. Ini menyebabkan kalsium dan magnesium dalam darah sangat berkurangan jika proses melahirkan anak memakan masa yg panjang.

Apabila kedua-dua elemen ini tidak mencukupi, ia akan menyebabkab otot rahem mengecut lagi dan menyebabkan pendarahan yg banyak selepas proses kelahiran.

Bagi ibu-ibu yg berasa loya dan tidak berselera utk makan, dan merasa bahawa pemakanan mereka tidak cukup nutrisi, saya mencadangkan mengambil beberapa suplemen bg memastikan nutrisi seperti ini dapat di bekalkan.

AAntara suplemen yg dicadangkan Set Bersalin Shaklee terdiri daripada Energizing Soy Protein (ESP) dan VitaLea with Iron kerana mengandungi kandungan nutrisi yg lengkap.

• Zat Besi (Iron)
Zat besi atau Iron sangat penting dalam pemakanan kerana ia terlibat dalam penghantaran oksigen dalam darah. Oleh itu sangat penting dalam memberikan tenaga semasa pantang. Mereka yg mengalami masalah kekurangan zat besi boleh mengalami rasa penat mudah penat, rasa sukar bernafas dan senang di serang kangkitan kuman.

• Vitamin B
Vitamin B, terutamanya folic acid, B6 dan B12 membantu kesihatan jantung dan saluran darah dengan merendahkan tahap homocysteine dalam darah.

• Vitamin C
Vitamin C sangat penting bagi kesihatan gusi, gigi tulang dan pembentukan tisu baru. Ia terdapat dengan banyak dalam buah-buahan seperti oren, betik, strawbery

• Zink
Zink juga antara zat dalam pemakanan yg sangat di perlukan. Ia terlibat dalam proses metabolism terutamanya pembentukan sel-sel yg elah rosak semasa kehamilan dan proses kelahiran. Zink juga membantu mengembalikan semula kitaran haid wanita yg baru melahirkan anak, mengembalikan tenaga akibat kelesuan yg krinik semasa pantang dan membentuk kolagen bagi menyembuhkan luka dengan cepat.

• Kalsium
Kalsium adalah zat yg sangat penting bg wanita dalam pantang untuk faedah dirinya dan juga bayi yg di susukan. Kalsium sangat di perlukan utk pembentukan tulang dan gigi yg sihat pada bayi yg di susukan. Bagi wanita yg sedang dalam pantang, selalunya tidak banyak bergerak dan kebanyakan masa mereka berbaring atas katil.
Suplemen kalsium dapat menghalang pembentukan darah beku pada saluran darah ketika banyak berbaring & tidak aktif semasa pantang.

• Protien
Wanita yg baru melahirkan anak sangat memerlukan nutrisi protein dalam pemakanan mereka. Slah satu sumber protein, selain telur, daging & ikan ialah kacang soya.

Kacang soya  mempunyai kandungan protein yg tinggi & mengandungi hampir kesemua amino asid yg di perlukan oleh tubuh.

Protien akan merangsang pertumbuhan fizikal dan mental, secara langsung menyebabkan bayi akan cepat membesar dan menjadi cerdik.



Berminat boleh hubungi saya 
FB : Little Eyliff
SMS/Whatsup : 018 963 6949
Email : orked3112@gmail.com

0 comments: