Sayangi Badan Anda ! Jom Sihat dengan Shaklee !

Hari yg menakutkan :((

Last week iaitu 20.08.2010 adalah hari yg menakutkan bagi aku, pagi jumaat yg indah aku telah di kejutkan dengan satu rompakan bersenjata di office aku sndiri~ time tu aku sorang2 dlm office, selalunye ada supervisor sorang sekali .. time tu dia ade kat luar (production) sbb ade lorry masuk turun minyak, seingat aku dlm jam 8 lebih time tu .. tgh syok2 buka FB, dtg byk motor EX5 .. dan terus masuk office dgn parang, aku ingatkan posmen @ curier service ~ tp terus masuk, bising2 .. ramai gak duk luar ! aku terus bangun, mmg dh cuak gile time tu !! tergamam sgt, x igt ape .. pikir dlm hati ' ko nk amik ape, amik la .. jgn ape2 kan aku sudah' ! dtg sorang kat aku tnjuk parang, tanye 'mane wang!' aku ckp xde dgn muke cuakk .. die senyap, x kate ape .. x geledah langsung drawer aku ! mgkn tau aku xde duit kot =.='' dia tgu kat pintu, sorang lg dh pergi geledah laci bos & supervisor aku .. sebelum ni kan mmg dh byk kali kena rompak, tp mlm la! x pasti org yg same atau tak .. sorang tu terus pergi laci supervisor yg mmg ade duit ! aku x kate ape, tgok je la die buat ape .. dia amik duit & beg supervisor aku!! supervisor aku yg kat luar, bukak tingkap ckp 'u jgn amik sy punye beg, ade ic kat dlm' bkn nye perompak reti bahase nk letak balik, dia amik je terus blah sambil lalu dpn aku .. cuak gak la !! sebelah tgn pegang parang, sblh l pegang duit & beg ..

lepas diorang blah, aku terus duduk tergamam, terus menggeletar 1 badan .. x kate ape !! menangis la .. laki aku hantar aku balik umah, kebetulan laki aku keje tempat same kannn~ dia pon mmg cuak gak sbb tgok aku kat dlm, takut jd ape2 kat bini dia ni .. nekad je dia nk bertindak klu jd ape2 kt aku !! tp Alhamdulillah, sume selamat .. balik umah terus peluk cium ank aku !! teringat kejadian tu smpai mlm .. esok pagi & seterusnye !! pagi asal masuk office je m'geletar tgn nk wat kerja ~ aku istighfar byk2 igt tuhan .. hope jgn jd lg kat aku pasni !!! aku agak pon mmg diorang akan dtg lg !! aku xde niat nk berenti ke ape .. cume extra carefull je, kamera dpt tangkap gak kejadian ni , tp semua berlaku begitu pantas mmg x dpt cam muke seko2 !! diorang fully helmet, tutup muke dgn baju . lg ind*a , mane nk nmpak muke diorang~

till now, still igt lag kejadian tu .. tp sampai mati pon xkan lupe mende ni !! sekiann

0 comments: