Sayangi Badan Anda ! Jom Sihat dengan Shaklee !

38 weeks already !~

Ya Allah,
Kau berikan la aku kekuatan utk aku membawa kandungan ku ini di kala aku sedang merasa nikmat kesakitan yg telah Engkau berikan kpd ku di sepanjang kehamilan ku ini~ kuat kan lah Iman ku, tabah kan la rohani ku !!
Sesungguhnya hamba mu ini insan yg lemah .. Ya Allah !!!


Semenjak akan dtg nya hari2 yg ku tgu [deliver], semakin itu la kesakitan itu datang .. aku & suami adlh org yg confius 'adakah sudah tiba waktu kelahiran itu ??'' tetapi tanda2 yg sebenar belum lg dtg ~ aku sabar menunggu .. ''syg ibu, cepat2 la syg keluar dr perut ibu ini~ x sabar rasa nya nk peluk cium syg'' sewaktu syg mengeras, waktu itu la ibu berfikir 'adakah syg akan keluar??' !! tp xpe, masa nya akan tiba nti kn syg ??

'Ayah syg pon x sabar menunggu syg, leh la ibu berehat dr kesibukan kerja yg tidak henti2 ini '
sesungguhnya ibu tgu waktu cuti 2 bulan itu ~!!


tinggal 2 mgu je lg utk tarikh sebenar syg keluar ~ ibu takut bila 'over due'~ apa yg mereka lakukan pd ibu nti ??!!

Ku igt lg waktu itu, sewaktu aku miss period selama 2 bln ~ aku tak pernah terfikir yg aku akan mengandung!! kerna rahim ku 'kosong' 6 bln .. hanya Doa & Tawakal shj pd tuhan ~ Si hubby terlalu mengidam kn zuriat sendiri, bkn kita saja syg yg terlalu mengharap .. ramai lg insan2 di luar sana yg sabar menunggu, yg lebih lama dr itu pon hanya berserah sahaja pd Tuhan !! Rezeki itu pasti ada ..

Aku x pasti yg aku mengandung, ku kirimkan 'pregnancy test kit' dr sepupu ku (kerna beliau bekerja di farmasi) ~ pg itu aku & hubby berdebar2 menunggu keputusan dr test kit itu .. slps beberapa minit timbul la 2 line yg langsung aku x tau ape makna tanda itu !! ada juga terbaca instruction nya, tp adakah ianya betul @ tak .. ku sndiri msg sepupu ku itu ~ dan keputusannya adalah 'YA' mmg aku pregnan !!! Alhamdulillah sesungguhnya doaku termakbul .. mmg rezeki raya la ~ segala pantang larang aku patuhi, akan ku jaga benih cinta aku & hubby sebaik mgkn ..
tuhan saja yg tahu gembiranya hati ku & hubby waktu itu ~ dan waktu itu jgk ku panjatkan doa utk sahabat2 ku yg belum merasai kegembiran yg aku rasa supaya mereka juga akan merasa selepas ku nti .. insyaAllah !!

'Ya Allah kau kurniakan lah berita gembira ini pada mereka-mereka yang belum menerima seperti ku ini' aku hanya mendoakan rezeki mereka sahaja~ itu yg mampu aku buat utk mereka ..

0 comments: