Sayangi Badan Anda ! Jom Sihat dengan Shaklee !

dugaan .. oh dugaan !!!

Sepanjang preggy ni mmg byk la dugaan yg harus aku tempuhi ~
expecially is 'makan' .. aku harus control tabiat pemakanan ku !!! sblm kawen x penah lak nk control mkn .. aku mkn je ape yg ada depan mata aku ni !! mane tak bulat & gebus pipiku ini ..
utk pengetahuan korang aku menghidap penyakit 'kencing manis' !!! x sangka plak aku ..
time preggy je ni .. aku harap after deliver nti InsyaAllah hilang la ~ Aminnn ..
psl makan laks ~ sungguh control mkn .. mkn roti gardenia 'whole meal' cicah dgn air milo je ~
kdg2 mkn biskut jacobs .. huhuhuhu ~ nasi tersgt la kurang .. ( 2~3 kali suap je)
dugaan la sgt !!!! ape yg penting is my baby sihat walafiat .. biar la ibu sgup berlapar utk baby ~
dh ler kena control mkn, kena lak check drh (BSP) 1 hari 4 kali ~ ulang alik g klinik, nasib la tersgt dekat dgn umah ~ last time BSP kali pertama Alhamdulillah semua ok !!! and for next time, mintak2 la ok jgk .. x sanggup aku nk duk ward ~ lom smpai masenya lg ..
tiap 2 mgu sekali kena wat BSP ni untill deliver nti ~ dan sepanjang tu la aku kena berDIET !!
Semoga semuanya di permudahkan oleh Allah ~ insyaAllah ..
dan yg paling kelakar is my hubby ikut sekali berLAPAR ~ kesian lak dia .. sama2 mkn roti !!
tp kdg2 adalah jgk aku msak lauk utk dia !!
p/s: tp kdg2 x tahan mkn roti je .. tibai je la mkn ape2 !!!

0 comments: